1 comments

This Is my first Post!!!(^_^)

Published on Saturday, March 14, 2009 in



14 Mac 2009


17 Rabiulawal 1430


Salam buat sume....


Akhirnya...ana berjaye menghasilkan blog ana sendiri....


yeay!!!!


Alhamdulillah....akhirnya....


mungkin tak banyak untuk ana katakan pada masa ini...sebab baru 1st tima nak tulis blog sendiri...


skarang warga Kmb sedang bercuti selama seminggu...tapi ana percaya banyak dalam kalangan rakan-rakan ana di Kmb ade projek masing-masing dan pastinya cuti seminggu yang sedang kite semua lalui ini tidaklah seberape....


Ana sendiri pun ade expedisi mendaki GunungLedang pada hari selasa nie....


macam tak percaya je...tapi InsyaAllah...ana mengharapkan yang terbaik...


firman Allah dalam surah Al-Isra';37"Dan janganlah engkau berjalan di bumi ini dengan sombong,kerana sesungguhnya engkau tidak akan dapat menebusi bumi dan tidak akan mampu menjulang setinggi gunung."


Kadang-kadang kite sebagai manusia sering kali terlupa bahawa Allah itu adalah Maha Besar dan Maha Pencipta...


walaupun kat sekeliling kite nie banyak je yang Allah kurniakan, tapi kite selalu buat tak tau jer.... We tend to take for granted of what He had gave us and never being bother to evr thanked Him...But when it comes to the hard times...who else we'll search for???who else??


mestilah Dia,Allah yang Maha pengasih lagi Penyang...jadi benarlah juga kata Allah dalam surah Ibrahim;34 "....Dan jika kamu menghitung nikmat Allah,nescaya kamu tidak akan mampu menghitungnya.Sungguh,manusia itu sangat zalim dan sangat mengingkari.(nikmat Allah)


Kasihan Allah yang telah banyak memberi pada kita..tapi kita....jadi hamba yang jahat...naughty...tak dengar cakap Die...malah kite menyebabkan Allah murka lagi terhadap kita...


tapi sedar tak bahawa, Allah tak rugi ape-ape pown..tapi kitelah yang rugi....


Tapi sesungguhnya Allah itu memang Maha Pemurah...Dia tetap memberi kita peluang....


sebab tula...kite kene saaaaaaayaaaaang kan Dia...and discover the beauty of Islam!!!



hurm...ape lagi yer nak cakap...


macam da banyak jer....oh yer...last wish for everyone in KMB...


hope all of you use your holidays well...use all your time wisely...and don't forget, even with all your homeworks piling up, don't ever forget the Quran...read it...as it will prevent your heart from drying and rusting...selamat bermuroqobah sume!!!!

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

1 Response to This Is my first Post!!!(^_^)

March 14, 2009 at 8:58 AM

Tahniah telah berjaya blogging.