2 comments

Fikrahtunna!!!

Published on Sunday, July 19, 2009 in

This is it!!
This is Fikrahtunna!!
The way we all should think!!
Oh Allah...My Lord, Lead us to the right path!!
Open our heart to this new Paradigm!
The Paradigm of us!
Lead us oh Lord, in facing your tests!!
-ameen-

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

2 Response to Fikrahtunna!!!

July 19, 2009 at 5:46 PM

wah adik.. itu fikrah kita! moga terus bersemangat.. =)

akak nak kongsi cerita.. Selepas mendapat wahyu pertama, rasul meminta isteri kesayangan, Khadijah untuk menyelimutkan beliau. Beliau memberi ruang emosinya dengan berkata, ’saya khuatir’. Dengan itu, Khadijah memberi kata-kata perangsang.

Ketika Rasul dibaling batu dan diherdik anak-anak Taif, beliau ‘memberi nafas’ kepada emosinya ‘untuk surrender sekejap’ sebelum meneruskan langkah. Dengan emosi begitu, ia akan membawa kepada kedekatan kepada Allah.

=) kadang2 kite perlu berhenti sejenak.. merenung langkah pertama mengapa kte di medan da'wa..

dan kadang2 kte perlu berkongsi dgn org laen.. kerana da'wa ini bukan kerja individu.. ia kerja bersama!~

insyaALlah.. moga Allah mudah kan sgla urusan =)

salam sayang

aisyah ismail =)

July 21, 2009 at 8:50 PM

kak aisyah....
salam sayang buat akak...
kerinduan di hati menerjah semula tatkala membaca cerita akak...saya rindukan usrah kita dalam bilik aziani...
saya rindukan akak...sebab da tak de tempat nak nangis...
depan adik-adik kene kuat...
saye tau kadang-kadang kita memang akan penat...memang akan rase nak berhenti jap...tapi saye takowt untuk berhenti...saya takut bile berhenti seketika, synergy tue akan hilang...tapi insyAllah saya tau di mana harus saya rejuvenate hati ini...
jzkk akak...
salam kerinduan....