4 comments

Masih adakah waktu untukku...

Published on Tuesday, September 8, 2009 in

Masa berlalu bagai angin yang berhembus sayu dalam keheningan malam yang mendinginkan…
Masa yang sangat mencemburui pertemuan kami, semakin meresahkan jiwaku,
Dia akan meninggalkanku, dia akan pergi, membawa segala kegembiraanku, kebahagiaanku,
Dia akan meninggalkanku,
Di saat ketika diriku masih tidak puas bersamanya…
Mungkinkah akan ku bertemu semula dengannya???
Ku masih ada hanya beberapa detik bersamanya,
Allah, adakah kami akan dipertemukan lagi Ya Allah…
Aku tidak rela akan kepergiannya,
Aku tidak mahu ditinggalkan kesepian meniti hari-hariku tanpanya…
Kerana dia yang telah mengajarkan daku sebuah erti kehidupan,
Mengajarkan aku tentang cinta,tentang rindu,tentang tangisan,
Menyubur dan meluhurkan setiap degupan jantungku,
Tidak sanggup ku biarkan walau satu saat berlalu…
Akan ku hargai setiap detik yang masih tersisa ini…

Rindu…
Pasti menerjah ke jendela hatiku, saban hari…pasti akan terus aku tunggu…
Sehingga dikau kembali mewarnai ruangan hati ini kembali,
Agar aku benar-benar boleh menyintaiNya,
Kerana aku benar-benar ingin menyintaiMu…
Ramadhan, moga kita bertemu kembali…
Moga dikau kembali menjengukku yang sentiasa dalam kerinduan…
aku ingin mencintai-Mu…Ya Allah…Moga Ramadhan yang masih tersisa buatku ini menyuburkan cintaku pada-Mu…

Aku ingin mencintai-Mu setulusnya,
Sebenar-benar aku cinta
Dalam do’a
Dalam ucapan
Dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekati-Mu selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu dengan-Mu ya Rabbi
(aku ingin mencintaiMu-By:edcoustic)

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

4 Response to Masih adakah waktu untukku...

September 9, 2009 at 1:03 AM

insyaAllah.. ada 10 hari lagi.. bersama kte mengejarnya.. mengambilnya.. memanfaatkannya.. moga Allah temukan kte dgn malam Al-Qadr insyaAllah.. dan mga Allah menerima segala amalan kte yg ikhlas keranaNya

barakallahufik dik. =)

September 11, 2009 at 7:52 PM

salam sayang buat kak aisyah...
betul, masih ader 10 hari jer...tapi, ia pasti berlalu jua, bahkan sehingga tak terasa pun dia sedang meninggalkan kite sedikit demi sedikit..
moga bertemu dengan lailatul qadr...

September 11, 2009 at 10:11 PM

fasa ke-3 telah pun menjelma...

layakkah kita untuk mendapat malam yang lebih baik dari seribu bulan itu?

Ramadhan berlalu dengan sangat cepat...tapi diri masih belum cukup ditarbiyah dalam madrasah ini...

adakah masih ada lagi Ramadhan untuk diri ini?(-_-)

September 12, 2009 at 8:11 AM

zulaikha...
insya Allah...moga Allah menetapkan kita sebagai antara yang tidak rugi pada bulan yang mulia ini..
Allahumma balighna ya lailatul qadr..
moga dipertemukan oleh-Nya...