3 comments

Pengakuan menyedihkan~

Published on Tuesday, February 7, 2012 in

Bismillahirrahminirrahim

6 more days to..
Sebelum langkah bermula sebagai pelajar medic tahun ke-2
Banyak yang saya gentarkan,banyak juga yang saya risaukan,
Pelajaran tahun ni, sudah tentu lebih mencabar dari tahun sebelum ini,
 DnT tahun ini di tanah kanggaroo yang sedang saya tapaki,
 Anak-anak binaan yang masih banyak memerlukan sokongan dan disantuni dengan sepatutnya, 
serabut jugak otak saya sekarang

Sedang urusan di sana menunggu-nunggu saya dengan bebayang yang cukup menakutkan,
bukanlah takut,cume kali ini saya gementar jugak memikirkan perkara-perkara yang perlu diuruskan,

Hal di malaysia terlalu banyak juga yang masih tidak terurus,
Banyak janji yang masih tidak sempat saya penuhi
Banyak pentaujihan yang masih belum saya hadiri,
Tiap kali saya cuba memenuhinya,pada waktu itu jualah,usaha ni selalu terhalang

Ok,betul,
harini saya penat
penat sangat,

Tak tahu dah nak cakap apa,
ujian datang terus menguji kesabaran dalam hati
moga Allah kuatkan hati untuk saya terus bersabar,
maaflah makcik kedai,saye betul-betul tertekan bila makcik buat muka marah walaupun saya dah mintak maaf...
maaf sebab saye buat muke masam, dan saya jawab dalam keadaan geram...
huhu...
T_________T

Moga Allah permudahkan urusan...
seriusly...
ni mesti sebab tak doa sungguh2
tak solat sungguh2
tak qiam sungguh2

PENAT!

seyesly,
dada saya rasa sempit,
moga Allah luaskan -seluas-luasnya, bahkan lebih luas dari beribu padang bola!

Mesti walk the talk!
mesti sabar!
mesti doa!
mesti tawakkal tahap moksya!

WALK THE TALK!

“Apakah kalian memerintahkan manusia untuk melakukan kebaktian, sedangkan kalian melupakan diri kalian sendiri dan kalian membaca Al-Kitab. Apakah kalian tidak berakal?”
2;44




Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

3 Response to Pengakuan menyedihkan~

February 7, 2012 at 10:36 PM

kak alaq!! moga Allah sntiasa kuatkn akk n saya..aminnn :)

February 8, 2012 at 5:32 AM

bella:

Ameen...insya Allah...moga Allah kuatkan awak dik..
selamat berangkat ke medan baru...dan tsabat di jalan ni...

February 10, 2012 at 2:57 PM

k.alaq...