0 comments

..:: Overflow ::..

Published on Tuesday, September 4, 2012 in

Bismillahirrahmanirrahim

Ahli-ahli sihir berkata: "Hai Musa, kamukah yang akan melemparkan lebih dahulu, ataukah kami yang akan melemparkan?"
Musa menjawab: "Lemparkanlah (lebih dahulu)!" Maka tatkala mereka melemparkan, mereka menyulap mata orang dan menjadikan orang banyak itu takut, serta mereka mendatangkan sihir yang besar (mena'jubkan).
Dan Kami wahyukan kepada Musa: "Lemparkanlah tongkatmu!". Maka sekonyong-konyong tongkat itu menelan apa yang mereka sulapkan.
Karena itu nyatalah yang benar dan batallah yang selalu mereka kerjakan.
Dan ahli-ahli sihir itu serta merta meniarapkan diri dengan bersujud.
Mereka berkata: "Kami beriman kepada Tuhan semesta alam,
"(yaitu) Tuhan Musa dan Harun".
Fir'aun berkata: "Apakah kamu beriman kepadanya sebelum aku memberi izin kepadamu?, sesungguhnya (perbuatan ini) adalah suatu muslihat yang telah kamu rencanakan di dalam kota ini, untuk mengeluarkan penduduknya dari padanya; maka kelak kamu akan mengetahui (akibat perbuatanmu ini);
demi, sesungguhnya aku akan memotong tangan dan kakimu dengan bersilang secara bertimbal balik, kemudian sungguh-sungguh aku akan menyalib kamu semuanya".
Ahli-ahli sihir itu menjawab: "Sesungguhnya kepada Tuhanlah kami kembali.
Dan kamu tidak menyalahkan kami, melainkan karena kami telah beriman kepada ayat-ayat Tuhan kami ketika ayat-ayat itu datang kepada kami". (Mereka berdoa): 
"Ya Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami dan wafatkanlah kami dalam keadaan berserah diri (kepada-Mu)".
7;113-126

Saya tak pernah ragu dengan tarbiyah ini, kerana ianya daripada Allah
Saya tak harap untuk dapat yang sempurna,kerana saya tidak sempurna,
Saya tak berani minta lebih kerana saya tak tahu sama ada pernah atau tidak saya memberi..

Cuma,
Saya ini ternyata hanya manusia lemah,
Saya juga manusia yang punya rasa takut dan resah...
Saya bukan superwoman yang mampu tanggung segalanya,
Saya juga punya harapan dan impian seperti manusia biasa..
Saya juga menangis...


Rasanyer kesedihan ini dah terlalu berat untuk hati saya tampung..
Saya penat untuk menahannya..
kerana ia telah melimpah...
overflowed... 


Cuma..
saya harap Allah masih sudi,
kurniakan secebis kesabaran..supaya masih boleh saya bina benteng-benteng,
untuk membina kembali yang telah rebah kerana limpahan itu...




Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "..:: Overflow ::.."