9 comments

Alhamdulillah...segala puji bagiMu wahai Tuhan yang memiliki segalanya...

Published on Wednesday, December 16, 2009 in

Segala puji bagi Allah yang masih memelihara denyut nadi ana tuk masih berdenyut tatkala jari jemari ana menari-nari menekan papan kekunci komputer di hadapan ana ini...

Di saat ini, ana cukup girang untuk menceritakan pengalaman yang telah ana lalui dalam beberapa hari yang lepas ini, meniti kehidupan yang penuh dengan liku-likunya yang tersendiri....

....Alhamdulillah....
Kesyukuran yang setinggi-tingginya buat Sang Pencipta yang MahaAgung....
PEPERIKSAAN SEM 3
Bolehlah ana katakan sebagai satu kejutan...
entah, mungkin tidak bagi yang lain...tapi ana agak terkezutlah ngan level kesusuahn exam kali nie...(well, this doesn't apply for those yang hebat gile yer)
anyway...InsyaAllah, i've did my best, and let's leaVE it all To Allah....
sebab Allah mencintai org2 yang bertawakal,
but only after kite dah pulun!!!(rumate ana nye word)

kemudian, program tuk adik2 pun berlangsung....
Ya Allah....
Adik2 sangat kuat dan bersemangat...
ana sangat kagum dengan semangat diorang...
kami ber'ekplorace' sampai tiba di tempat program at kajang....

And Alhamdulillah again....
misi and matlamat program kali nie tercapai....

seronok sangat...
sebab ana sangat terinspirasi dengan pengorbanan sisters yang tak henti-henti

and

semangat adik2 tyang terus menerus menguatkan diri mereka tuk terus mujahadah selaloo...

...hehe...
program tamat hari sabtue, and hantar lah adik-adik tuhu balik...
and again...

Ana dapat peluang tuk drive unser yang seronok tuh...
nama die ana da terlupe plak...(~o~)
tapi memang mantap lah...
huhu...rindu plak kat kerete tue skarang....
da banyak jase die...hehe...

nak dipendekkan cite, selesai anta adik2 by 8.50 mlm...
so ana, a**a**, a*** dan *a***** pun nak balik ke rumah masing2 malam tue gak....
tibe2 kat perhentian kajang sume tiket da pun habis...
huh!
jadi kami membuat satu panggilan, tuk memastikan tiket ader ke tak di pudu...
lalu terus bergegas ke ktm ukm...
naik lah bende tue, n kemudian tukar LRT, n dengan yakinnya nak gi puduraya...
tapi kami behenti kat stop pudu yang sebenarnye jauh lagi dr puduraye....
(ya Allah)
Allah je yang tau betape hampanya hati ana dan ****a** mase tuh...
gerenti da terlepas bas...
tetapi dsebabkan oleh 2 sahabat kami yang masih ader peluang tuk pulang malam tuh sebab bas diorang kul 10.30mlm,
digagahkan lagi kaki tuk terus melangkah masa tuh
~sebab tak nak sahabat rase down mase tuh-kami sangat letih dan restless mase tue, tak nak susahkan sesiape, parents da risau, dan beg berat sangat...extremely berat....
jadi kene kuatkan semangat diorang masa tuh....
(yeah...ana tau sahabat2 ana hebat)

so kami nek taxi nie ke pudu....
(selepas lambai2 macam orang yang da tak waras malam2)

Alhamdulillah sekali lagi...
sahabat ana yang berdua tue dapat kejar bas mereka...
(^_^)

ana dan ****** pula terus mencari bas tuk pulang....
akhirnya jumpa....

Alhamdulillah!!!

"pukul 10.45mlm, korang duk situ,lepak2 dulu, nanti aku bawak gi nek bas"
pakcik tue berkate....

kami pun terus menunggu....
malam semakin melabuhkan tirai....
jam menunjukkan kul 11.15 malm....
penatye mase tuh....Subhanallah....terasa bagai kekuatan pada saat itu hanyalah dr ihsan Allah yang masih lagi mengasihani...
Alhamdulillah....

Barulah nak sedar....
orang2 tue ulat2 tiket...
kami mula syak....kesahihan fakta ade bas ke tak malam tuh....

tibe2 kami dibawa ke luar puduraya dan disuruh tuk berdiri di tepi jalan...
Ya Allah...masa tuh kesabaran ana memang lah da sampai ke hidung....
di saat itu ana sempat bermuhasabah, adakah banyak silapnya ana kali ini, sehingga Allah sedang cuba mengkafarahkan dosa-dosa tersebut.....

Wajah sahabat yang masih lagi tenang membuatkan ana kembali cuba menahan gelojak di dada...
mata ana kabur dikambus genangan air....
teringat dosa2 sendiri....
mungkin ada silapnya....
panggilan drp sahabat ana yang bukan seagama kerana risau semakin mengharukan...
namun, kerana tak mahu semangat kedua-dua kami luntur, disembunyikan jua pandangan syahdu ana pada ketika itu dr sahabat ana....dan disembunyikan lagi oleh samaran senyuman serta kepekatan kehitaman malam itu....

Alhamdulillah!!!
Bas yang ditunggu2 akhirnya tiba pada jam 11.45mlm....
Berangkatlah kami ke melaka....
seronok melabuhkan lelah di kerusi empuk, tiba tiba terasa sesuatu ada di situ...
tangan ana menyelinap tu terus mencari....
....dan...

Ya Allah!!
Dompet!!! setelah dibongkar-bongkar dalam tuh ader....
RM 1455.00

Subhanallah....
tedetik pula kesusahan di hati ana buat pemilik dompet tuh pada saat itu...
" Awak!!this is so much experience in a day!!"
kate sahabat ana tuh..
ana hanya mampu tersenyum....

Hari ini....
Alhamdulillah...
da jumpa sendiri dengan pemilik dompet tersebut....
Ana menghantar sekeping surat melalui poslaju...
dan
Alhamdulillah,
Beliau terus turun ke melaka dr KL....
Mungkin kerana terlalu risau, kerana segala dokumen penting ada pada ana....

Alhamdulillah!!
rezekinya masih ada...berkat doanya juga...
alangkah seronoknya...terlihat kesenangan hatinya pada saat itu drp riak wajahnya yang bersih....

Mungkin kerana dia merupakan saudara kita yang baru...
Syukur pada Allah!!!!

Moga perjalanan ana ke utara minggu hadapan terus diberkati Allah!!!
tak sabar nak ke sana!!!
orang Penang and perak, tunggu yer!!!!

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

9 Response to Alhamdulillah...segala puji bagiMu wahai Tuhan yang memiliki segalanya...

aisyah ismail
December 16, 2009 at 7:34 AM

SUBHANALLAH
ALHAMDULILLAH
ALLAHUAKBAR!

best nyer baca post alaq kali nih. rindu nyer pada akhawat di malaysia.

MOGA ALLAH REDHA DAN BERKATI USAHA ANTUM!~

SALAM SAYANG,
=)

Ada
December 16, 2009 at 7:34 AM

salam alaq...
waah...hebat sugguh pengembaraan antunna sume...
haha..(agak poyo d situ)...

InsyaAllah,besar betul tarbiyah 'Dia'....
sayang sume(n_n)

December 16, 2009 at 7:39 AM

salam...sis Aisyah yang dirindui...
Alhamdulillah...terus doakan kami yer...
rindu gak kat akak...baru jer bace post akak...
hehe...

December 16, 2009 at 7:40 AM

Ada...
hehe...memang poyo...
tapi takper...ada tetap comel....
jage diri slalu yer...

December 16, 2009 at 8:25 AM

salam alaq!!!!!!!!!

waahh.rindu nye sama kamu sih..n akhawat2 kmb y len2..:) (lme x jumpe kan, aritu t'miss daurah KAL, ade hal.huk)
ni fieqa ipba yer.sje tukar nama..hihi..=D

subhanallah..
byk sungguh pengalaman y mengajar erti syukur pdNya..
alhamdulillah..

best22 bace post nie...
moge trus dlm lngkah berjuang shbat2ku.insyaAllah.
doakan kami juga yer..:)

Anonymous
December 16, 2009 at 11:05 AM

wahhh. mencabarnya.. tapi, BEST. muahhh kanan kiri pp alaq!

-SM-

December 16, 2009 at 3:24 PM

tulipputih..
hehe..a'ah aritue tiada kelihatan di kuang...ngeh2...
Alhamdulillah...masih diberikan kekuatan oleh Nya...
teruskan sahabat!!!

December 16, 2009 at 3:25 PM

MS...
maaf...tak dapat detect nama sebenar...anyway rasenyer sisters gak nie...time kaseh for those kisses kat pp...
(^-^)

December 18, 2009 at 4:32 PM

Alhamdulillah...(^_^)